Saltar ao contido principal

PROPOSTAS DENDE O CONFINAMENTO


Neste tempo de confinamento na casa e dende as titorías intentamos propoñer aos nen@s actividades  que invitasen a creatividade, investigación, que fosen amenas e fomentasen as lecturas ...en moitos casos para compartir  tamén en familias.
Unha titora de primaria, elexiu unha serie de contos para facerlle varias propostas que a continuación veredes como se desenvolveron.
ERNESTO BO DÍA( pincha neste enlace) para escoitar o audioconto.
 " Ernesto queda conxelado. Imos xogar cos cambios de estado da auga: sólido, líquido e vapor  facendo un proceso na vosa casa".

A posta en marcha dos experimentos non se fixo esperar...
                                                Xeo derreténdose nunha tixola.



A COCIÑA DE NOITE, de Maurice Sendak   é a seguinte proposta para poñer en marcha a nosas habilidades na cociña.
  

" PROPÓÑOVOS QUE CADA UN DE VÓS ELABOREDES, COA AXUDA DE PAPI E/OU
MAMI, UN MENÚ EQUILIBRADO ONDE TEÑA QUE HABER ALGÚN PROCESO DE COCCIÓN
(NA COCIÑA, NO FORNO...).
O MENÚ EQUILIBRADO, LEMBRADE QUE TEN QUE TER 50% DE VERDURAS, 25% DE
HIDRATOS DE CARBONO (FARIÑA, PASTA, ARROZ...) E 25% DE PROTEÍNA
(PEIXE, CARNE, OVOS...).

A IDEA É QUE ESCRIBADES A RECEITA DO QUE FACEDES CON DETALLE:
ANOTAR INGREDIENTES E PESALOS, TAMÉN OS LÍQUIDOS (SE LLE BOTADES), O
TEMPO E A TEMPERATURA DO FORNO, DA COCIÑA (RECORDADE QUE A AUGA FERVE
A 100 GRAOS)  TODO MOI DETALLADO. SE PODEDES TIRAR FOTOS DO PROCESO,
SERÍA FANTÁSTICO. POLO MENOS FOTO DO PRATO FINAL E O PRATO BALEIRO.

DESPOIS DEBEDES COMPARTILO CON ALGÚN COMPAÑEIRO/A POR CORREO
ELECTRÓNICO E INVITALO/A A QUE FAGA A VOSA RECEITA E QUE VOS MANDE
FOTO CANDO A COMA E
QUE VOS ESCRIBA QUE LLE PARECEU, SE CAMBIOU ALGO... "






ABC DIARIOde Pablo Otero

 "VEDES QUE O CONTO SÓ TEN LETRAS SOLTAS E IMAXES. PROPÓÑOVOS QUE VOS
CONVIRTADES EN ESCRITORAS E ESCRITORES DO CONTO.
IDES ESCRIBIR UNHA PALABRA QUE LLE VAIA BEN A CADA IMAXE (DEBE CONTER
A LETRA QUE APARECE NA MESMA). LOGO, CON ESA PALABRA FORMAREDES UNHA
FRASE
QUE VOS INSPIRE A PALABRA E A FOTOGRAFÍA. E ASÍ, ATA REMATAR A HISTORIA.

- E AGORA, PROPÓÑOVOS FOTOGRAFAR O QUE FAGADES DURANTE UN DÍA E CREAR
VÓS O VOSO PROPIO DIARIO AUDIOVISUAL, COMO PABLO OTERO."


Deste xeito, os nen@s responderon mandando o  diario do seu  propio xardín.


 
El PUEBLO DURMIENTE

"ESPERO QUE VOS GUSTASE O INICIO DESTE MARABILLOSO
CONTO ILUSTRADO.  REBECCA DAUTREMER É UNHA MAGNÍFICA ILUSTRADORA E
CONTADORA DE HISTORIAS.

NO CONTO APARECEN UNHA RA E UNHA BOLBORETA. DOUS ANIMAIS QUE PASAN POR
UNHA METAMORFOSE CANDO MEDRAN, QUE É UN CAMBIO ENORMEEEE.SE CHE APETECE, FAI EN VIÑETAS A SÚA TRANSFORMACIÓN"








Tamén pensaron noutro posible final de forma escrita e tamén verbal a través dun vídeo onde se elaboraron aos protagonistas con plasti.








CORREO PARA TIGRE,  de Janosh.


"COMO VEDES, TIGRE BOTA MOITO DE MENOS A OSO E AS CARTAS SÉRVENLLE PARA ACHEGARSE A EL E TELO MÁIS CERCA. 

PARA SENTIRNOS MÁIS CERCA, PROPÓÑOVOS QUE NOS ESCRIBAMOS CARTAS ENTRE TODAS E TODOS. PODEDES ESCRIBILAS NO CADERNO E LOGO COPIALAS NO CORREO, OU DIRECTAMENTE NO CORREO ELECTRÓNICO. PODEDES ENVIAR NELAS TAMÉN FOTOS DE COUSAS QUE FACEDES, AUDIOS, VÍDEOS...


LEMBRADE QUE SERÍA BO POÑER NELAS:

_ LUGAR DENDE ONDE ESCRIBES (CANGAS, DARBO...)
_ DATA
_ SAÚDO
_ CONTAR VARIAS COUSAS
_ DESPEDIDA
_ NOME
_ SE QUERES, ADXUNTA ALGUNHA FOTO, VÍDEO, AUDIO...
SERÍA BONITO QUE ESAS CARTAS QUE ESCRIBADES MAS REENVIEDES A MIN PARA SUBILAS AO DRIVE. A QUE SI??!
DÉIXOVOS AQUÍ ALGÚN EXEMPLO DIVERTIDO DE CARTAS:"

E non tardaron en chegar as primeiras cartas.






FREDERIK, da poeta ANA M. FERNÁNDEZ

"FREDERIC É UN POETA. IMOS LEMBRAR A ÚLTIMA POESÍA QUE APRENDEMOS NA CLASE, "POLAS RÚAS DE TULÚS".

 PRIMEIRO BUSCA OUTRAS PALABRAS QUE RIMEN CON TULÚS, PEQUÍN, SEVILLA, DAMASCO, ALMERÍA E PADRÓN.

E CANDO AS TEÑAS INTENTA COMPLETAR ESTA NOVA VERSIÓN DO POEMA:
"POLAS RÚAS DE TULÚS,
VAI CANDELA...
POLAS RÚAS DE PEQUÍN,
VAI XABI...
POLAS RÚAS DE SEVILLA,
VAI AROA...
POLAS RÚAS DE DAMASCO,
VAI VIOLETA...
POLAS RÚAS DE ALMERÍA,
VAI DANI...
POLAS RÚAS DE PADRÓN,
VAI NORA...
POR SUPOSTO, PODES CAMBIAR OS NOMES DOS NENOS E NENAS DA CLASE COMO QUEIRAS.

E os nen@s  comezaron a escribir poesía....

"POLAS RÚAS DE TULÚS,
VAI GAEL…COMENDO CUSCUS
POLAS RÚAS DE PEQUÍN,
VAI XABI…CUN CALCETIN
POLAS RÚAS DE SEVILLA,
VAI AROA…PERSEGUINDO UNHA ARDILLA
POLAS RÚAS DE PADRÓN,
VAI NORA...CUN TIBURON........









Comentarios

Publicacións populares deste blog

A nosa Biblio de Aula

 Na aula de 1º, contamos cun espazo propio  adicado aos libros e contos. Un ambiente preparado que invita á calma, ás lecturas de maneira individual ou en grupo.  Os libros e contos da nosa Biblio de Aula proceden da Biblio de Roni. Deste xeito, dispoñemos de exemplares que imos renovando cada certo tempo para ofrecer variedade aos pequenos lectores. Ademáis hai lecturas que fan referencia a temáticas e propostas puntuais relacionadas cos  proxectos, cos intereses dos nenos e nenas.... Os nosos momentos lectores.........

FACENDO CAMIÑOS

No primero obradoiro de arte partimos da dramatización da historia da curtametraxe "Rita et cocodrile" (FIC Bueu 2019). Durante o proceso os nenos/as vivenciaron  e crearon liñas e camiños con diferentes materiais, finalizando coa elaboración dunha obra colectiva da corrente artística contemporánea Land-Art. Foi un agasallo dos nenos/as para os seus familiares que se elaborou e permaneceu, ata a intervención dos sucesivos grupos, no recentemente creado ESPAZO PARA FAMILIAS .                

EDUCACIÓN DOCUMENTAL

PARA INVESTIGAR ÓS PINGÜÍNS.... A NOSA FONTE DE INSPIRACIÓN FOI A PELI DE MADAGASCAR..... OS PEQUES DE 5 ANOS FIXEMOS ESTE PROXECTO POR PARELLAS. PRIMEIRO, NA NOSA SESIÓN DE INFORMÁTICA, BUSCAMOS NA WEB. OBSERVAMOS VARIAS IMAXES DE PINGÜÍNS E DO SEU ENTORNO. SELECCIONAMOS INFORMACIÓN E ANOTAMOS MEDIANTE PALABRAS OU IMAXES SEGUNDO O QUE ELIXA CADA PARELLA. A CONTINUACIÓN VEREDES O PROCESO MEDIANTE AS IMAXES.... E AS SÚAS ANOTACIÓNS..... REPETIMOS O PROCESO PERO ESTA VEZ EMPREGANDO OS FONDOS DA NOSA BIBLIO PARA COMPLETAR A NOSA INFORMACIÓN A NOSA BÚSQUEDA QUEDOU PLASMADA NAS SEGUINTES NOTAS....   O NOSO PROXECTO COMPLÉTASE COA INFORMACIÓN  QUE OS NENOS ATOPARON NUN LIBRO DA NOSA BIBLIO DE AULA. CONFIRMAMOS AS NOSAS SOSPEITAS, OS PINGÜÍNS VIVEN NA ANTÁRTIDA . NA HORA DE LER, FACEMOS A LECTURA E LOGO ILUSTRAMOS OS DATOS QUE OS NENOS CONSIDERAN MÁIS SIGNIFICATIVOS. NA ESTACIÓN DE VERÁN APARECEN OUTROS ANIMAIS..